Kategorier

2012-09-20 - Portugal

Tiden i Spanien har varit underbar. Varmt som bara den, dock lite för kallt vatten för att kunna bada, urtrevliga människor, god mat, mysiga gränder och uteserveringar... ja typ allt! Sista stället i Spanien blev Bayona, super vackert och mysigare, finare än La Coruna faktiskt.

Senaste tiden har jag börjat träna väldigt mycket efter att jag hade mitt coopertest från skolan, då man ska springa 3 km i snabbt tempo. Det blev en väckarkolcka för mig kan jag ju säga... kände blodsmak i munnen och hjärtat värkte för varje steg jag tog en kort stund efter, haha. Nu ska det bli ändring på det i alla fall! Förutom det har jag, mamma och Pim legat på la playa (stranden), inte pappa dock som har legat sjuk nästan hela veckan, stackare. Jag och Pim har delat på världens godaste paella och mamma och pappa har delat på en stor skaldjurstallrik.

Imorgon drar vi vidare till nästa ställe i Portugal och sen någon dag drar vi raka vägen över till Kanarieöarna som tar ca 7 dygn. Börjar inse nu att man lever en dag i taget och att man inte kan vara bombsäker på vad som ska hända nästa dag eller alla andra kommande dagar, så räkna inte med allt jag säger men det är vad vi räknar med i alla fall.

Idag blev ett väldigt kortfattat inlägg eftersom jag börjar få ont om batterier men återkommer förhoppningsvis imorgon eller nåt, om jag har något intressant att skriva hehe. Bilder får ni i alla fall!






3 kommentarer:

  1. Ser super mysigt och gott ut.
    Hälsa pappa krya på sig och lycka till på överfärden!

    Kram Karin med familj

    SvaraRadera
  2. Hej Linnea! Oj, nu ni har vekligen kommit långt. Vilken skaldjursfrossa, underbart !!! Det är ju såååå gott. Har själv ätit gratinerad havskfräta igår, mums. Tyvärr var D. ej med. Här börjar nu hösten verkligen sätta fart. Så nu är det höst med ljung på balkongen. 3v kvar... Må så gott! Krya på pappa och hälsa alla! Kram Ulrika L. M häslar!

    SvaraRadera
  3. Jättegrattis på födelsedagen Linnéa,hoppas du får många dyyyra presenter av mor o far.

    Sola lugnt
    Fam Löpp af Värmdö

    SvaraRadera