Kategorier

2012-09-30

I trosdags åkte vi ifrån Leixoes och gav oss vidare till Cascais som skulle ta ett och ett halvt dygn. Första dagen i Cascais tog vi det mest lugnt. Vi gick runt lite och kollade som vanligt och jag måste säga att det är sjukt fint här. Det är ett turist ställe, ett riktigt bra sådant. Andra dagen (igår) åkte vi in till Lisabon med tåget som tog ca 30 minuter. Staden var jätte vacker, det var synd bara att vi inte fick se så mycket av den. Just den dagen, på en lördag, hade de demonstration så de flesta vägar var avstängda och då kunde vi inte ta några bussar eller någonting sånt. Så vi gick runt lite bara längs shopping och restaurang gatorna.

Idag är det min födelsedag så på morgonen grattade familjen mig och jag fick lite presenter. Sedan skjutsade pappa in mig, mamma och Pim till stranden och där låg vi ett bra tag. Senare ikväll ska vi nog sätta oss på någon mysig restaurang och senare mot kvällen fira med lite tårta, det ska bli trevligt!

Imorgon åker vi vidare mot Canarieöarna som tar ca 6 dygn. Har sett fram emot att komma dit en lång tid nu, mest på grund av att jag ska träffa Daniel där såklart. Nu är det mindre än två veckor kvar, längtar ihjäl mig!

under tiden i Lexios, i staden Porto

Porto 

Porto 

Porto 

2 kommentarer:

  1. Grattid Grattis igen, kära Linneá ! Jaa, tänk nu endast knappa 2v. kvar till ni får ses! Ta det lugnt på havet nu och ett stort lycka till med resan över! Den lilla skyddsänglen tänker på dig och din fam. Kramar Ulrika L.

    SvaraRadera
  2. Härligt!

    Kram från Victoria.

    SvaraRadera