Kategorier

2012-08-02

Som ni ser så har jag ändrat lite här på bloggen. Tyckte det behövdes plus att jag var rejält uttråkad, så vad gör man! 

Vi stannade kvar på Cuxhaven idag på grund av tidvattnet, strömmar och vindar osv. Eftersom det var så fint väder gick vi runt lite i staden och besökte bland annat ett litet crêpes stånd där de hade så goda crêpes så att jag höll på att dö! Mat måste ju vara det bästa som finns ibland alltså. Sedan gick vi och handlade lite nödvändiga saker på båtaffärer, letade efter en bankautomat vilket knappt verkar existera här i Tyskland... Och till slut gick vi och tog en varsin dryck på en ett café. När vi kom tillbaka till båten satte pappa genast mig i arbete då jag fick splittsa och tagla lite rep för första gången. Det gick faktiskt väldigt bra! 

Imorgon drar vi vidare till nästa ställe ca kl 5.00 på morgonen eftersom tidvattnet och strömmarna är bäst då. Vi har inte bestämt till vilket ställe ännu men vi får väl se hur länge vi orkar eller hinner!



1 kommentar:

  1. Hej igen! Fin startsida, bra jobbat. Nu har det gått 1 mån. sedan ni startade ert äventyr. Här hemma går det sin gilla gång. Senaste tiden har dock sommarsverige visat sig från den bättre sidan med sol och värme, skönt. Vardagen kryper närmare, men det känns oxå skönt (har dock 2v. sem sista veckorna i aug). Vi tänker på dig/er och du är saknad. Må så gott tills vi hörs igen! kram Ulrika L.

    SvaraRadera