Kategorier

mobbning



Om det är något jag inte tolererar så är det mobbing! Den här undersökningen tycker jag var riktigt bra, för det är så här det ligger till, och nu får vi det bevisat! Att vissa bara kan ignorera och till och med ta upp telefonen för att filma och sedan kanske lägga upp det på Facebook är sjukt! Så sjukt fegt!

Jag kommer ihåg själv när jag var inne i stan och jag såg en gammal gubbe ramla i ett övergångsställe ganska långt ifrån mig. Jag såg hur han försökte ta sig upp men var för svag och flera människor gick bara förbi och låtsades som ingenting. Tillslut, efter kanske 20 sekunder som egentligen kändes som flera minuter, kom två killar och hjälpte honom upp. Om jag hade varit tillräckligt nära hade jag hjälpt honom, för vad skadar det, att hjälpa någon som behöver det?

Även fast denna situation kanske inte var om mobbning, så är det så i nästan alla situationer. Om någon skulle sitta på bussen och gråta så skulle ingen bry sig, efter kanske några sekunder eller minuter... Om någon blir mobbad, skadad osv. så är det många personer som bara väljer att ignorera, och vara blinda för det som sker. Usch! Det måste bli en ändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar