Kategorier

2012-09-07 - stress stress stress!

Ojoj, nu var det längesen jag bloggade! Har haft jätte dåligt med internet. Men så här kommer det vara mycket framöver så det är bara att vänja er!

Just nu är det massor med stress, stress och mer stress... Vi ska över till frankrike så fort som möjligt men vindarna vill inte sammarbeta med oss. Det tar ca två dagar härifrån Dartmouth till Brest, alltså 170 NM, och i början kommer vi ha ostlig vind som är i princip perfekt för oss men nästa dag kommer det tyvärr bli motvind och blåsa ganska kraftigt. Men vi bestämde oss för alldeles nyss att vi åker idag vid ungefär 12 tiden så att vi kanske slipper det värsta, annars skulle vi ha fått vänta i en vecka på bra vindar och väder och det har vi ingen lust med! Så nu är det full fart med att förbereda oss för avfär. Det ska fyllas på tankar, diskas, plocka undan grejer, rengöra filtret i motorn osvosvosv. Och jag var även fast besluten på att jag skulle hinna blogga, såååå... ingen kan hindra mig!

Det här blogginlägget blev ganska flummigt tror jag men aja! Lite bilder från veckan kommer här!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar