Kategorier

2012-08-28 - Dovers slott

I söndags åkte vi från Ramsgate till Dover. Färden var inte rolig då det blåste kuling och det var upp till fem meter höga vågor. Pim började bli sjösjuk och mamma höll henne sällskap nere i båten medan jag och pappa satt uppe och frös häcken av oss men när vi kom in till hamnen så mådde alla bra igen och livet fortsatte.

På måndagen därpå började min skola på värmdö distans och sen dess har jag suttit och pluggat varje dag i några timmar. Det går väldigt bra hittills och det är mycket skönare att ha sina egna tider och kunna sitta i lugn och ro vart man vill. Det kommer definitivt bli jobbigare sen, har liksom knappt hunnit komma igång ännu, men jag ska klara det!

Jag har även tagit lite pauser från pluggandet och gått in till staden med familjen. Idag kämpade vi oss upp till den stora borgen högst upp på Dovers vita klippor och turistade runt lite. Borgen är från 1100-talet och har en stor betydelse genom försvaret i historian. Vi gick även in i de hemliga krigs tunnlarna som bland annat användes under andra världskriget.
borgen var jätte vacker och och utsikten var helt underbar. Helt otroligt ändå att borgen har kunnat hålla sig i skick så länge, till och med när det har varit massor med krig där.



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar